#ZOSTANWDOMU i … popracuj nad stroną www

Trudny czas i ograniczenia jakie mu towarzyszą w tym najważniejsze, że powinniśmy (kto może) zostać w domu, pracować zdalnie i ograniczać spotkania oraz działania w przestrzeni publicznej, to nowe wyzwanie również dla przedsiębiorstw społecznych.

Chcemy Wam pomóc, by ten najbliższy czas przyniósł nowe korzyści dla Waszych działalności! 

Często wspominaliście, że są działania na które nie macie tyle czasu ile byście potrzebowali. Teraz jest idealny moment by popracować nad tymi elementami Waszej działalności i wykorzystać jak najlepiej tą zmianę.

#ZOSTANWDOMU

Promocja, dodatkowe akcje, pozyskiwanie nowych źródeł finansowania oraz długookresowe planowanie Waszych działań – to często te rzeczy, które odkładacie na „później” – teraz macie czas by się tym zająć – gotowi? No to zaczynamy!

 

 

Część I

#ZOSTANWDOMU i … popracuj nad swoją stroną www 

Grafika dekoracyjna. Przedstawia pulpit ekranu komputera.

Strona www to bardzo ważny element prowadzonej działalności, zarówno dla firm, spółdzielni socjalnych jak i organizacji pozarządowych. Jest wizytówką ale i informatorem o prowadzonych działaniach oraz najprostszym i tanim sposobem na promocję. 

Tylko od Was zależy jak dobrze będzie spełniać swoją funkcję. Uzupełnione i aktualne treści to najważniejsze o co powinniście dbać. Co jeszcze, dobrej jakości grafiki, przemyślana koncepcja i dodatkowe elementy wpływające na jej atrakcyjność. Tak więc do dzieła, zostajemy w domu i dopracowujemy stronę internetową.

 

Uzupełnienie najważniejszych informacji

 

Dane kontaktowe:

Aktualny adres siedziby oraz adres korespondencyjny, jeśli jest inny niż ten pod którym jest zarejestrowana Wasza działalność. To bardzo ważne, często właśnie z Waszej strony instytucje i inne organizacje dowiadują się, gdzie można skorzystać z Waszych usług.

Telefon oraz adres email – podaj tylko takie, które odbierasz, sprawdzasz regularnie. Nieprzeczytany mail może być powodem, że ominie Cię ważna informacja.

Grafika dekoracyjna. Przedstawia cztery obszary – mail, telefon, pocztę, lokalizację.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warto dodać również (jeśli jest taka potrzeba) dodatkowe informacje jak np. wskazówki dojazdu, jeśli mogą sprawić trudność, godziny otwarcia Waszego biura oraz w przypadku działalności usługowej dni i godzin w jakich je oferujecie. Jeśli macie również inną stronę www, profile na portalach społecznościowych – również warto dodać te informacje w danych kontaktowych, najlepiej w formie linku przez który odbiorca może wygodnie „przejść” do tych stron, portali.

 

O nas:

Bardzo ważny element strony i często najczęściej „klikalna” zaraz po kontakcie. Jest to przestrzeń, która pozwala Ci opowiedzieć o swojej działalności, wskazać mocne strony, zaciekawić i zareklamować swoją działalność. To takie pierwsze wrażenie, które możesz zrobić na swoich odbiorcach, im lepsze to oczywiście lepiej.

Grafika dekoracyjna. Przedstawia tablicę szkolną na której narysowane są postacie (jest ich 10) z podpisem „Teamwork”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co powinien zawierać ten opis?

 

1. Od kiedy działacie

Np. „Nasza Fundacja powstała w 2015 roku”, „Działalność w obszarze usług porządkowych prowadzimy od 2018 roku”. 

 

2. Krótka historia powstania

Opiszcie jak to się zaczęło, czy wcześniej Wasza fundacja, stowarzyszenie, spółdzielnia była grupą znajomych, współpracowników. Może jeszcze kilka lat temu działaliście w innej organizacji, ale przekształciliście ją na obecny podmiot. Warto wskazać odbiorcom, że Wasza działalność ma dłuższą historię, posiadacie doświadczenie również z innej działalności. Jeśli Waszą spółdzielnię powołały dwie organizacje, dwa samorządy warto również dodać krótki opis tych podmiotów.

 

3. Czym się zajmujecie

Wystarczy krótka informacja, na większy opis zostaw zakładki oferta lub aktualności.

Możesz wymienić w punktach lub opisać. Możesz dodać grafiki, zdjęcie zespołu lub mapkę z zaznaczeniem, gdzie się znajdujecie. Wszystko co sprawi, że internetowa „wizytówka” będzie ciekawa i dostarczy cennych informacji.

 

4. Co jest dla Ciebie ważne, czym wyróżnia się Twój podmiot.

Co jest najważniejsze w Waszej działalności? Warto wskazać na elementy, które wyróżniają Was na lokalnym rynku, może to sposób działania, sprzęt jakiego używacie przy realizacji usług, wyjątkowe kompetencje zespołu lub oferta jakiej nikt w Waszej okolicy nie oferuje. 

Np.

 „Jesteśmy jedyną w regionie firmą oferującą usługi sprzątające z wykorzystaniem zamiatarki z funkcją mycia ciśnieniowego”

„System pracy w naszej placówce oparty jest na Metodzie Montessori”

„Realizujemy zlecenia dla osób prywatnych, firm i instytucji. Specjalizujemy się w realizacji usług komunalnych oraz obsłudze dużych obiektów jak hale, zakłady produkcyjne”

„Oferujemy dania kuchni polskiej, przygotowywane z dostaw od lokalnych producentów”

„Nasze Fundacja oferuje specjalistyczne wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami i ich rodzin. Zajęcia realizujemy w przystosowanych salach z wyposażeniem spełniającym standardy zgodne z …”

 

5. Wskaż dlaczego Wasze usługi, produkty są wysokiej jakości

Warto wskazać na certyfikaty, nagrody oraz wyróżnienia jakie otrzymała Wasza organizacja. Można podkreślić, że współpracujecie z licznymi instytucjami, firmami w regionie. Jest to miejsce na rekomendacje jeśli je posiadacie.

 „O nas” to zakładka w której warto opisać Wasz zespół. Dodać zdjęcie, wskazać kto czym się zajmuje. Wasz zespół to zdecydowanie mocna strona – pokaż innym jak bardzo – „przedstawcie się” i dajcie poznać.

Np.

„Realizujemy profesjonalne usługi z użyciem nowoczesnego sprzętu.”

„Nasze usługi opiekuńcze realizujemy zgodnie z certyfikatem …”

„Kadra naszego przedszkola posiada wieloletnie doświadczenie w opiece nad dziećmi.”

„Nasz zespół tworzą wykwalifikowani specjaliści”

„Jakość naszych produktów została doceniona, od 2010 roku posiadamy Znak …”

 

Oferta:

Zakładka bardziej szczegółowa, którą przeglądają Wasi potencjalni odbiorcy, klienci.

Zdjęcie przedstawia filiżankę kawy i menu restauracyjne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co warto w niej dodać?

Przede wszystkim wykaz usług jakie oferujecie. Jeśli możecie, warto dodać opis i zakres usług. Jeśli produkujecie, wytwarzanie warto wskazać na katalog produktów.

Aby urozmaicić treść na tej zakładce można zastosować kilka ciekawych rozwiązań:

 

  1. Katalog produktów/ usług w formie do pobrania (pdf) – aby to zrobić nie musicie korzystać z zaawansowanych i płatnych narzędzi, wystarczą dostępne online jak np. Canva 

 

  1. Cennik – warto zamieścić na stronie, chociaż orientacyjny „od…do” lub jeśli możecie szczegółowy np. ile kosztuje określona usługa lub jaka jest cena produktu – zobacz więcej: Jak zaprojektować cennik 

 

  1. Przykładowe realizacje – cenna informacja dla klienta, szczególnie przy usługach oraz produktach tworzonych na zamówienie. Nie ma przecież lepszej reklamy niż zadowolony klient. Nie musicie mieć na nie dodatkowej zakładki, wystarczy plik pdf zamieszczony na stronie lub dodanie kilku zdjęć z opisem.

 

Sprawdź jak robią to inni:

Ogród, tereny zielone – https://zielonakreacja.pl/realizacje

Produkty za zamówienie – https://figurkoweramki.pl/na-prezent/przykladowe-realizacje/

Sprzątanie – http://www.chetnidosprzatania.pl/realizacje/

Realizacja wydarzeń – http://mandmgroup.pl/realizacje/

 

  1. Zdjęcia produktów – warto zadbać o detale. Aby zdjęcia wyglądały profesjonalnie warto skorzystać z pomocy fotografa. Jednak jeśli chcecie spróbować sami, to polecamy aplikacje na telefon, które Wam to ułatwią, np. https://antyweb.pl/najlepsze-aplikacjie-aparatu/

 

  1. Informacje o projektach – jeśli wasze usługi są dla odbiorców bezpłatnie, ale wiążą się z udziałem w projekcie, wymagają rejestracji, zgłoszenia, warto dodać te informacje na stronie.

 

 

Aktualności:

Jeśli Wasza strona posiada zakładkę aktualności to przed Wami największe wyzwanie, a mianowicie stworzenie kilku, kilkunastu tekstów, które jak sama nazwa mówi, pozwolę na aktualność Waszej strony.

Zdjęcie przedstawia mężczyznę siedzącego przy stole. na którym stoi filiżanka kawy. Mężczyzna trzyma w ręce tableta. W tle widać otwarty katalog.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie macie pomysłów, o czym pisać?

Podpowiadamy:

 

  1. Co u Was – co nowego się dzieje w Waszej organizacji, jakimi informacjami chcecie podzielić się z odbiorcami. Inspiracją może być wszystko, nowa inwestycja, remont, szkolenie kadry, udział w projekcie, warsztatach, nowe zlecenie.

 

  1. Porady – jesteście specjalistami w swoich branżach, pokażcie to dzieląc się informacjami z Waszymi odbiorcami. Działacie w branży gastronomicznej, może warto podzielić się kilkoma radami – przepis na najlepszy sernik lub usuwanie plam z jedzenia– to wskazówki, których odbiorcy szukają w Internecie, może znajdą je właśnie u Was.

 

  1. Stałe elementy, cykl – zastanówcie się czy nie ma informacji, które powinniście dostarczać regularnie, np. menu na każdy tydzień (w gastronomii), harmonogram wywozu śmieci (w branży komunalnej), repertuar wydarzeń czy dostępność Waszych specjalistów w przypadku terapii czy warsztatów.

 

 

Jeśli potrzebujecie naszej pomocy przy tworzeniu, modyfikacji czy uzupełnianiu Waszej strony www to dajcie nam znać, znajdziemy rozwiązanie i chętnie pomożemy.

 

Oferujemy:

  • projektowanie i tworzenie stron www
  • usługę uzupełniania treści (content marketing)
  • profesjonalne wsparcie w kreowaniu materiałów foto, wideo
  • tworzenie identyfikacji wizualnej realizacja materiałów promocyjnych

 

Zdjęcie przedstawia ekran laptopa. na którym widać dane.

 

Napiszcie do nas:

emilia.wasielewska@spoldzielnie.org

WOES

 

Skontaktuj
się z Nami:
  • Konin
    ul. Wrzosowa 7 | 62-510 Konin | tel.: 63 245 58 29 | e-mail: biuro@spoldzielnie.org
  • Poznań
    ul. Górecka 115 | 61-475 Poznań | tel.: 61 887-11-66 | e-mail: biuro@spoldzielnie.org
Skip to content