Myślicie, że będzie to artykuł o rzeczach oczywistych. Macie rację. Prawdopodobnie odwiedzacie dziennie dziesiątki, jeśli nie setki stron szukając potrzebnych informacji. Ale czy pomyśleliście o tym, co znajdzie potencjalny klient szukający w Internecie informacji o was? Czy będzie to świetnie wyeksponowana oferta, nieaktualne wiadomości, niezrozumiały język kosmitów (sławne lorem ipsum to jednak w rzeczywistości język łaciński) czy może najgorszy z możliwych błąd 404?
1.Internautów jest dużo i będzie więcej. Według raportu Digital, Social & Mobile styczeń 2016, w Polsce mamy prawie 30 mln użytkowników Internetu. A liczba ta będzie rosnąć. Zwiększyła się też liczba urządzeń, na których można korzystać z Internetu. To coraz częściej tablety i smartfony. W Internecie aktywni są nie tylko młodzi ludzie, ale coraz częściej również ci starsi. Informacji szukają tam nie tylko mieszkańcy miast, ale coraz częściej mieszkańcy małych miasteczek i wsi.
2. Szczegółowe informacje o ofercie. Może masz ulotki. Albo duży czytelny szyld. Nie ma jednak takiego miejsca, w którym mógłbyś szybko zaprezentować aktualną wersję oferty i dotrzeć z tą wersją do nieograniczonej ilości osób. Chyba, że zainwestujesz w bilbordy. W całym regionie. Raz w miesiącu
3. To, że ty wiesz, nie znaczy, że wiedzą to inni. Masz prawdopodobnie najlepsze ceny w okolicy. Najlepsze produkty albo najlepsze usługi. I co? I nadal brakuje chętnych? Powtórzyłeś trzem znajomym i czekasz aż uaktywni się potęga marketingu szeptanego? Nic z tych rzeczy. Daj się znaleźć!
4. Darmowa reklama. Patrz punkt 2. Możemy chyba napisać sobie szczerze, że nie ma przedsiębiorstwa, które lekką ręką wyłożyłoby extra pieniądze na reklamę. Zawsze znajdzie się jakiś inny, ważniejszy wydatek. Warto więc wykorzystać to, co się ma. Dla wszystkich współpracujących z Wielkopolskim Ośrodkiem Ekonomii Społecznej darmowa reklama ma wymiar podwójny – każdy przedsiębiorstwo społeczne oraz podmiot ekonomii społecznej (jak organizacja pozarządowa) może otrzymać bezpłatną stronę internetową.
5. Podtrzymujesz kontakt klientami. Naturalnie możesz też do nich zadzwonić, pisać listy czy zaczepiać na ulicy. Nie będzie to jednak tak proste ani tak skuteczne.
6. Podnosisz swoją wiarygodność. Brak strony internetowej budzi w nas podejrzenie, że przedsiębiorstwo nie istnieje. Brak aktualizowanej strony internetowej (cennik, oferta) oznacza, że przedsiębiorstwo ma problemy. Po co ryzykować współpracę z takim podmiotem? Nie inaczej jest w przypadku organizacji pozarządowych. Dlaczego mielibyśmy wspierać organizacje, które prawdopodobnie nie istnieją? A przynajmniej my nie możemy ich znaleźć.
7. Twoi konkurenci już to zrobili. Tak, przykro nam, ale najpewniej tak. Oczywiście lepiej być pierwszym, niż lepszym, ale w tym przypadku nie ma co się obrażać, tylko trzeba zacząć działać.
8. Profesjonalny wizerunek marki to podstawa. Czy BMW ma swoją stronę w Internecie? Ma. Czy Coca-cola ma swoją stroną w Internecie? Allegro, Amazon, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy? Powiecie: nie jesteśmy taką dużą firmą/organizacją. Ależ bądźcie. Zacznijcie od strony.
9. Zwiększa sprzedaż. Zawsze. Chyba, że nie istnieje. Albo jest to strona internetowa, na której nie ma treści. Albo numeru telefonu. Maila. Adresu. W przeciwnym razie zwiększa sprzedaż.
10. Pozwala pochwalić się. Dobra strona internetowa jest skuteczna niczym najlepsza wizytówka. Warto się nią chwalić. A macie się czym pochwalić, prawda?
Jeśli jesteś z subregionu konińskiego i czytasz ten artykuł, to poniższa instrukcja jest dla Ciebie. Zapraszamy też do kontaktu z naszymi specjalistami. Jeśli czytacie ten artykuł i jesteście spoza regionu konińskiego, to skontaktujcie się z najbliższym Ośrodkiem Wspierania Ekonomii Społecznej (pełna lista certyfikowanych Ośrodków znajduje się tutaj) i zapytajcie o ofertę marketingową. Naprawdę warto!