Nowe usługi, wprowadzone do oferty WOES w 2020 roku, to realizacja kampanii promocyjnych na portalu Facebook, kampanii radiowych oraz kampanii w prasie i lokalnych portalach informacyjnych oraz kampanie realizowane w oparciu o Google Ads (Adwords) – system reklamowy Google.
Wskazać można dwie najważniejsze przesłanki przemawiające za wprowadzeniem nowych usług. Pierwsza z nich to wyczerpywanie się dotychczasowej formuły świadczenia usług marketingowych, druga była próbą reakcji na negatywny wpływ epidemii Covid-19 na sytuację przedsiębiorstw społecznych na rynku.
Wielkopolski Ośrodek Ekonomii Społecznej świadczy wsparcie marketingowe od początku swojej działalności w 2010 roku. Zakres wsparcia jest bardzo szeroki i systematycznie rozwijany. Przedsiębiorstwa społeczne i podmioty ekonomii społecznej mogą liczyć m.in. na:
Z czasem wsparcie zostało poszerzone o m.in.:
Wdrożenie nowych usług było odpowiedzią na potrzeby PS/PES związane z brakiem profesjonalnych zdjęć ofertowych i trudnościami związanymi z samodzielną, regularną aktualizacją stron internetowych. Nowa oferta marketingowa WOES również jest odpowiedzią na konkretne zapotrzebowanie. Okazało się, że dotychczasowe wsparcie jest konieczne, ale może się okazać niewystarczające do skutecznego konkurowania na rynku, zwłaszcza w realiach pandemii Covid-19.
Rozwiązanie dla przedsiębiorstw społecznych, które chcą rozwinąć swoje działania promocyjne na portalu Facebook. Realizacja tej usługi pomaga w zwiększeniu zasięgu profilu na portalu Facebook. Sprzyja również dotarciu do osób na portalu, które mogą być zainteresowane oferowanymi usługami, produktami.
Kampania realizowana w stacjach radiowych, które oferują zasięg w odpowiednim dla działań przedsiębiorstwa zasięgu regionalnym, lokalnym. Realizacja polega na stworzeniu (nagraniu przez profesjonalnego lektora) i transmisji reklam w odpowiednio dobranych cyklach.
Reklama w tradycyjnych mediach, jak np. w lokalnej prasie to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw społecznych, których celem jest budowa lokalnej marki, ale w sposób tradycyjny. Jest dobra alternatywa dla działań online, pozwala również dotrzeć z komunikatem do innej grupy odbiorców niż w przypadku działań w Internecie.
Lokalne serwisy informacyjne to również dobry sposób na dotarcie do potencjalnych odbiorców usług przedsiębiorstw społecznych. Reklama graficzna lub tekstowa to dobry sposób by wspierać działania budowania lokalnej marki.
Kampania realizowana w oparciu o Google Ads (Adwords) czyli system reklamowy Google ma na celu zwiększenie zasięgu strony internetowej przedsiębiorstwa. To działanie pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów i pomaga im w znalezieniu w Internecie naszych usług i produktów.
Prowadzisz przedsiębiorstwo społeczne, jesteś zainteresowany wsparciem marketingowym WOES, zadzwoń, napisz do nas.
Emilia Wasielewska, Specjalistka ds. promocji, emilia.wasielewska@spoldzielnie.org, tel. 884 024 384