Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu: Zmiany w przepisach dotyczących podmiotów realizujących działania pożytku publicznego
Szkolenie odbędzie się w Centrum Organizacji Pozarządowych, ul. 3 Maja 1-3 w Koninie, 24 marca 2016 r.
Szkolenie adresowane do osób zainteresowanych pracą w sektorze Ekonomii Społecznej, przedstawicieli PES nieprowadzących działalności gospodarczej i PES reintegracyjnych
z subregionu Konińskiego
Program szkolenia:
9.00-10.30 Zasady udostępniania informacji publicznej przez organizacje pozarządowe.
Zlecanie zadań publicznych przez samorządy w formie regrantingu
10.30-10.45 przerwa kawowa
10.45-12.15 Regulacje umożliwiające podzlecania realizacji zadań (kiedy część zadania realizuje inny podmiot, a nie bezpośrednio organizacja, która otrzymała dofinansowanie)
Działalność odpłatna a nieodpłatna pożytku publicznego
12.15-12.30 przerwa kawowa
12.30-14.00 Kontrola OPP i utrata statusu OPP. Sankcje za pośrednictwo w zbieraniu i przekazywaniu 1% podatku dla organizacji pożytku, które w danym roku nie znalazły się na liście uprawnionych do otrzymywania 1%
Specjalne pieniądze dla OPP. Fundusz Wspierania Organizacji Pożytku Publicznego jako wzmocnienie potencjału organizacji pożytku publicznego poprzez wyrównywanie ich szans.
14.00-14.30 przerwa obiadowa
14.30-16.00 Zasady informowania o środkach z 1 % wykorzystywanych przez OPP w kampaniach jednoprocentowych
Obowiązki administracji w zakresie powoływania i współpracy z radami pożytku publicznego oraz uchwalania programów współpracy. Sprawozdania i ich publikacja
Aby wziąć udział w szkoleniu należy przesyłać zgłoszenie do dnia 21 marca 2016 roku
na adres martyna@spoldzielnie.org lub złożyć osobiście w siedzibie WOES ul. 3 Maja 26, Konin